A robogó már a múlt században is közkedvelt jármű volt. A világ első robogója Enrico Piaggio nevéhez fűződik, 1946-ban jelent meg. A feltaláló Vespa robogónak nevezte el a járművet, mely kéziváltós robogó volt, kétütemű motorral.
Napjainkban a robogók már egyre nagyobb felszereltséggel és kifinomult tervezéssel bírnak. Ha tisztában vagyunk a működésével, meghibásodás esetén könnyebben átlátható, hogy mi okozhatja a problémát és ezután következhet a robogó javítása szakember segítségével.
A robogó lelke a szíjas automata váltó. A hajtás alapja két párral rendelkező tárcsa, amelyek működés közben távolodnak, majd közelednek egymáshoz. Ezeket hajtószíj kapcsolja össze, és felváltva kerülnek közelebb a kúpos tárcsa forgástengelyéhez. Motorindítás után a váltó még szétkapcsolt állapotban van. A hajtószíj helyzetének felcserélődése előtt a kuplungpofák kimozdulnak nyugalmi állapotukból. A három kuplungpofa felfekszik a kuplungharang peremére és a robogó elindul. Ha az indulásnál problémák merülnek fel, akkor célszerű szakemberhez fordulni segítségért profi robogó javításért.
Ha Önnek is robogó javításra van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot és rövid időn belül újult erővel száguldhat kedvenc járművével!